פתרונות הצללה » מאמרים » מדריך השלם לבחירת הצללה למרפסת ולגג

מדריך השלם לבחירת הצללה למרפסת ולגג

פתרונות הצללה » מאמרים » מדריך השלם לבחירת הצללה למרפסת ולגג

מדריך השלם לבחירת הצללה למרפסת ולגג

אם יש לכם חצר או מרפסת נעימה – ללא ספק זכיתם. יחד עם זאת, מזג האוויר הישראלי מתאפיין במזג אוויר משתנה – רוחות חזקות וגשמים לצד ימים של שמש יוקדת, ולפחות במחצית מהשנה אנו מקבלים מזג אוויר שלא תמיד מאפשר לשבת בחוץ.

פתרונות הצללה מאפשרים ליהנות מהגינה, המרפסת או הגג גם בימים של שמש וגשם, ולמעשה – להרגיש תמיד בבית. בקיץ ניתן ליהנות מהחוץ ללא צורך להיכנס לבית לאחר 5 דקות כי חם מדי, ובחורף – נשארים יבשים עם כוס תה ביד. ישנם סוגים שונים של פתרונות הצללה, וחשוב להתאים אותם לפי הצרכים שלכם – המדריך הבא יעשה לכם סדר.

פרגולות

פרגולות הן פתרון הצללה יעיל ומהיר להתקנה, ונחשבות לפופולריות ביותר. היתרונות בפרגולה נוגעות לחיסכון בהוצאות חשמל, עמידות רבה ותוספת משמעותית בכל הקשור לעיצוב הגינה או המרפסת. הסוגים הפופולריים ביותר של פרגולות הן פרגולות עץ, פרגולות אלומיניום ופרגולות מתכת.

פרגולות עץ הן פרגולות בעלות מראה טבעי ויפה, ומתאימות כשרוצים ליצור אווירה כפרית וחמימה. לרוב, הן עשויות מעץ אורן. החיסרון בפרגולות עץ קשור בצורך בתחזוקה שוטפת, מריחת לכה ומריחה של חומרים נגד תולעים אשר פוגעות בעץ.

פרגולות אלומיניום נחשבות לפרגולות חדשות יחסות בשוק, ועמידות מאוד – הן לא מחלידות ואין צורך לצבוע או לתחזק אותן. החיסרון בפרגולת אלומיניום נוגע בעיקר למחיר – עלות חומרים יקרה, התמקצעות מיוחדת וצורך בעבודה מדויקת.

אם אתם מעוניינים בפתרון של גגות מתקפלים, תוכלו לבחור בפרגולת אלומיניום משודרגת בעלת מסילות בצדדים, מוצר חדש שנכנס רק לאחרונה לשוק מכיוון שמצריך טכנולוגית יצור מתקדמת, שהגג שלה נפתח ונסגר ובכך היא מתאימה לכל עונות השנה. חשוב לדעת – פרגולות בעלות גג נפתח/מתקפל לא זקוקות להיתר בניה.

הפרגולה האחרונה ברשימה היא פרגולת מתכת שנחשבת לפרגולה הכי פחות פופולרית.

רשתות צל

רשתות צל הן הצללות המאפשרות הגנה משמש אך אינן אטומות למים, ומגיעות במגוון של מידות – החל ממרפסות קטנות ועד להצללה של בריכות שחיה וחצרות גדולות במיוחד, את צבע הרשת ניתן לבחור ממגוון רחב של צבעים ובכך להתאים אותה לצבעים של החצר או המרפסת. יחד עם זאת, כדי ליהנות מרשת צל בעלת עמידות לטווח ארוך, חשוב לוודא שהיא מיוצרת מחומרים איכותיים. יתרון נוסף ומשמעותי לרשת צל, הוא שניתן להתקין אותה במפתחים גדולים מאוד ללא צורך בהתקנת עמודים במרכז הגינה או המרפסת. במקרים מסוימים, בהתאם למבנה, ניתן להתקין את רשת הצל באמצעות עוגנים בקירות תומכים ובכך לשמור על מרחב פתוח.

רשתות צל לרוב הינן קבועות אולם יש דגם הנקרא רשת נפתח נסגר, המאפשר שליטה על הפריסה והקיפול של רשת הצל ידנית או חשמלית.

סוככי מסך

סוכך מסך הוא סוכך אשר דרך שמו ניתן להבין את ייעודו – הוא מתפקד כמסך שיורד בקו אנכי חוסם את השמש שנכנסת למרפסת כאשר נדרש, וגם שומר על פרטיות. סוכך מסך רלוונטי במיוחד עבור בניינים אשר המרפסות בהם בנויות אחת מעל השניה. במצב כזה, תקרת המרפסת "מוגנת" באמצעות המרפסת שמעליה, וסוכך המסך נותן הגנה קדמית. בשנים האחרונות חלה התקדמות משמעותית בטכנולוגיה וכתוצאה מכך קיים מגוון רחב של סוגים של סוככי מסך אשר מגיעים עם או בלי מסילות בצדדים, בסוגי אריגי הצללה והפעלה שונים .

סוככים

משפחה נוספת של הצללות הינה הסוככים. למשפחה משתייכים סוככי הזרועות המתקפלים אשר יוצאים מהקיר החוצה ומגיע למרחק כיסוי של 4 מטר רוחב ועד 6 מטר אורך, כאשר ניתן להגיע גם למרחק מהקיר של עד 5 מטרים, ולרוחב גדול מ-6 מטרים על ידי ייצור מיוחד. היתרון בסוככים מסוג זה הוא היכולת שלהם להתקפל ובכך לאפשר מצד אחד צל כשצריך ומצד שני לראות את השמיים. יתרון נוסף הוא שאין צורך באישורים מהרשויות להתקין את הסוככים האלה. החיסרון של סוככי הזרועות הוא שהסוכך אינו עמיד ברוחות חזקות, ולכן אידיאלי בעיקר לעונה החמה. ניתן לבחור בסוכך אשר נפתח ונסגר באופן חשמלי או בסוכך בעל שליטה ידנית.

סוג נוסף של סוככים הוא סוככי החלון, כדוגמת המרקיזות, שמתאימים יותר להצללת מרפסות צרות מכיוון שהמרחק המירבי שלהם מהקיר אינו עולה על 2 מטרים.

לבסוף, ישנו הסוכך הקבוע, שהוא פתרון ותיק מאוד בשוק, כאשר ההצללה, שעשויה בדרך כלל מיריעת שמשונית, נפרשת על פני קונסטרוקציית מתכת, לרוב ברזל מגולבן. הסוכך הקבוע עמיד בכל עונות השנה, והחיסרון שלו הוא שהוא אינו מתקפל ולכן מצריך אישור עירייה.

כיצד נבחר את פתרון ההצללה למרפסת שלנו?

לכל הצללה יש את היתרונות שלה, כמו גם את החסרונות שלה.
כדי לעשות את בחירה מושכלת לגבי סוג הצללה למרפסת שלכם ערכו רשימת דרישות שלכם:

  1. תקבעו תקציב שתהיו מעוניינים להשקיע בהצללת המרפסת או גג שלכם.

  2. תעשו מדידות של שטח המיועד להצללה.

  3. תקבוע האם אתם מעוניינים בפיתרון מתקפל (שלא דורש אישור עירייה) או מוצר הצללה קבוע שעבורו תצטרכו להוציא אישור עירייה.

  4. קבלו החלטה האם אתם זקוקים להצללה משמש או גם הגנה מפני הגשם בעונת החורף?

  5. מה העיצוב שנראה לכם הכי מתאים לעיצוב הכללי.

חשוב להתייעץ עם איש מקצוע מתחום ההצללות ולהתאים את הפתרון הצללה הטוב ביותר לחצר/מרפסת שלכם וכמובן לתקציב העומד לרשותכם: גודל המרפסת או החצר; גודל ההצללה הנדרשת; האם מעוניינים בפתרון עונתי או בפתרון לכל עונות השנה ועוד. מה שבטוח – אם יש לכם חצר או מרפסת, הצללה תשדרג את איכות החיים שלכם ותאפשר לכם ליהנות מהנכס במזג אוויר משתנה.

אנשי צוות של אולינטק ישמחו להעניק לכם ייעוץ והתקנה מקצועית של פתרון הצללה למרפסת, גג וגינה המתאים ביותר לכם

ייעוץ חינם

לייעוץ טלפוני ללא התחייבות חייגו 073-7427799
דברו איתנו בווטסאפ
או השאירו פרטים ונשמח ליצור קשר בהקדם

תפריט נגישות