הצללה לגג פנטהוס

כל מי שיש לו פנטהאוז יודע שהצללה למרפסת היא פריט חובה. בקיץ הישראלי אין אפשרות לנצל את המרפסת במהלך היום מכיוון שהשמש חזקה מידי והחום בלתי נסבל, ולאחר מספר דקות "חייבים" לחזור לצל. אבל איזו הצללה מתאימה לפנטהאוז שלך?
לאחר שתסיימו לקרוא את המאמר תדעו איזה סוגי הצללות וההתאמה שלהם אליכם.

סוככים קבועים

הסוככים הקבועים עשויים לרוב מקונסטרוקצית ברזל מגולוון וצבוע, שעליהם מתוחה יריעת שמשונית אטומה למים, (לעיתים הקונסטרוקציה – מבנה הסוכך, עשוי מאלומיניום והכיסוי עשוי מבד דרלון, אולם סוככים אלה נדירים יחסית), הסוככים הקבועים עמידים בכל עונות השנה ומגנים משמש וגם מגשם.

אין מגבלה לגודל של הסוככים הקבועים והם יכולים לנוע ממטרים בודדים ועד לקירוי כל המרפסת.
ברוב המקרים סוככים קבועים מצריכים אישור לבנייתם.

סוככים מתקפלים

סוככים מתקפלים עשויים מקונסטרוקציית אלומיניום וכיסוי של בד דרלון, כאשר הם נתלים בצד אחד על קיר המבנה. את הסוככים האלה ניתן לקפל בצורה פשוטה, ידנית או חשמלית, וכך כאשר רוצים, הסוככים מספקים צל וכאשר רוצים ניתן לראות את השמיים, בלילה למשל.
הגודל של הסוככים המתקפלים משתנה, אולם המרחק של הסוככים המתקפלים מהקיר אינו עולה על 4 מטרים. יש סוככים מתקפלים יקרים במיוחד שהמרחק מהקיר יכול להגיע גם עד 5 מטרים.
בשל המבנה של הסוככים המתפלים, הם אינם עמידים ברוחות חזקות בייחוד לא בקומות הגבוהות של הפנטהאוז ולכן הם מוצר לעונת הקיץ שמספק בעיקר צל.
היתרון הגדול של הסוככים המתקפלים הוא שהם אינם מצריכים אישור להתקנתם.

פרגולות

הפרגולות הם הפתרון הוותיק בתחום ההצללה, בעבר הפרגולות היו עשויות בעיקר מעץ אבל עם התקדמות הטכנולוגיה החלו לייצר את הפרגולות מאלומיניום. אחד היתרונות של פרגולות אלומיניום לעומת פרגולות העץ הוא בכך שהן אינן מצריכות תחזוקה (שימון, תחזוקה נגד מזיקים ועוד) יתרונות נוספים הוא המראה העדכני שלהן.
את הפרגולות ניתן להתקין כאשר אחד הצדדים שלהם מותקן על הקיר או כמבנה בודד במרפסת – "גזיבו", למשל מעל לג'קוזי.
את הפרגולות ניתן לבנות בכל גודל.
ההבדל בין הפרגולות לסוככים קבועים הוא בכך שהקירוי של הסוככים הינו מלא ואילו לפרגולות יש רווחים בגג.
לרוב יש צורך באישור בכדי להתקין פרגולות במרפסת הגג, אולם לאחרונה יצאו תקנות מקילות "חוק הפרגולות" אשר מאפשרות להקים פרגולה במרפסת, בתנאים מסוימים גם ללא היתר.

מפרשי צל

מפרשי צל הם פתרון יחסית חדש למרפסות גג, אומנם בעבר היו כאלה שהיו פורשים רשת צל בין נקודות שונות במרפסת בכדי לספק צל, אולם רק לאחרונה החלו להתקין מפרשי צל מתוחים ומדויקים המותקנים על קונסטרוקצייה מיוחדת עבורם, ואשר מהווים גם פריט עיצובי בנוסף להגנה מהשמש.
מפרשי הצל מתאימים בעיקר למפתחים גדולים, כאשר אין הגבלה לגודל של המפרשים. הפתרון הזה מספק את הצל הנדרש וזול משמעותית יחסית לפרגולות וסוככים קבועים.
מפרשי הצל שלנו עשויים מעמודי ברזל מגולוון וצבוע בתנור, מברגים מיוחדים אשר מעוגנים לקירות המבנה ומרשת צל איכותית במיוחד – 320 גרם למ"ר או רשת יוקרתית של חברת סולטיס.
מפרשי הצל לדירות גג מיועדים לכל עונות השנה, אולם ההמלצה הגורפת שלנו היא לפרק או לקפל את המפרשים במהלך החורף.
מניסיון רב של מאות התקנות, מפרשי הצל אינם מצריכים היתרים, אולם יש לבדוק בכל רשות מקומית.

לפרטים נוספים אודות מפרשי צל של אולינטק

פרגולות מתקפלות

בשנים האחרונות התחיל טרנד חדש שהולך וצובר תאוצה של פרגולות מתקפלות. הפרגולות המתקפלות נותנות פתרון הצללה מושלם וגם מגינות מגשם.
מבנה הפרגולות המתקפלות הוא אלומיניום והגג משמשונית איכותית במיוחד המשולב בשלבי אלומיניום, כאשר הפתיחה והסגירה מתבצעת על ידי מנוע חשמלי.
רוב הפרגולות המתקפלות מחוברות למבנה אך ניתן גם להתקין אותן כ"גזיבו" במרפסת ללא חיבור למבנה.
אחד היתרונות של הפרגולות המתקפלות הוא שניתן לקפל את הגג של הפרגולה ולקבל שמיים נקיים, וכך מעבר למראה הנקי אין צורך בהיתר בכדי להתקין את הפרגולה.
יתרונות נוספים הוא המראה העדכני, המודרני והמעוצב של פרגולות אלה והיכולת לשלב תאורה בגג המתקפל של הפרגולה.
הגודל של הפרגולות המתקפלות יכול להגיע גם ל12 על 10 מטרים והן עמידות בכל עונות השנה, כאשר יש לקפל אותן בסערות בודדות וחזקות במיוחד. הפרגולות המתקפלות שלנו מיועדות לעמוד ברוחות של עד 70 קמ"ש.
ההבדל בין פרגולות מתקפלות לסוככים מתקפלים הוא שבפרגולות מתקפלות נשארת המסגרת עומדת גם לאחר הקיפול, ואילו בסוככים מתקפלים מתקפל גם המבנה.

לסיכום, ישנם מספר פתרונות הצללה אשר יאפשרו לכם להשתמש במרפסת הגג כאשר לכל אחד יתרונות שונים, צוות אולינטק ישמח להגיע אליכם ליעוץ ללא התחייבות.

לפתרונות נוספים להצללת מרפסת

תפריט נגישות